“Tangül’ün yüksek lisans tezi için danışman olduğumda, Barok gitarın önemli bestecilerinden seçtiğimiz eserlerin, tablatür nota yazım sisteminden günümüz nota yazımına uyarlanması fikri doğdu. Sonuçta güzel ve faydalı bir tez olarak kabul gördü. Muhakkak kitap olarak yayınlanmalıydı ve yayınlandı. Öncelikle gitar öğrencileri için yararlı bir kaynak olacağını düşünüyorum. Sonrasında da gitaristler ve merak edenler için de zevkle okunacak bir kitap.”
– Öğretim görevlisi Dr. Fazıl Cem Küçümen
“Bu çalışma, ülkemizde eksikliği duyulan barok gitar konusuna kaynak, konu ile ilgili uzmanlığını geliştirmek isteyenlere ilk adım ve sunduğu eser örnekleri ile okuyanlara ışık tutar niteliktedir. Gitar edebiyatı alanına katkı sağlayan bu çalışmayı hazırlayan Tangül Hacısalihoğlu Uğurlu’yu ve emeği geçen herkesi tebrik ederim.”
– Doç. Dr. Koray Sazlı
“Barok gitarla ilgili bu titiz çalışmayı zevkle okudum, bu müziği öğrenmek ve incelemek isteyenler için çok faydalı buldum; zira bu müzikle ilgili Türkçe bilgiler yok denecek kadar az. Tablatürlerin transkripsiyonları olabildiğince iyi ve müzik notasyonu daha önce düzenlenmemiş bazı güzel çalışmalar içeriyor. Anadili İspanyolca olan birisi olarak tezin yazımını ve yayınlanmasını kutlarım, Tangül Hacısalihoğlu Uğurlu’ya ve meslektaşım Cem Küçümen’e çalışmalarda rehberlik ettikleri için teşekkür ve tebrik ederim.”
– Ricardo Moyano
“Tangül’ü kutluyorum. Bu alanda yeterince kaynak bulunamaması nedeniyle merak edenler için de çok yararlı bir çalışmaya imza atmış. Barok gitar ve notasyonlarının incelenmesi konusunda böyle bir araştırmaya gerçekten ihtiyaç vardı. İçeriğini ve sunumunu çok beğendim. Tebrik ederim Tangül. Meslektaşım Cem Küçümeni de ayrıca kutluyorum.”
– Öğretim görevlisi Dr. Erdem Sökmen
“Barok Dönem’ de gitarda kullanılan tablatürlerden notaya geçişi ele alarak nadir kitaplar arasına giren bu çalışmayı tüm müzisyenler ve müzikseverlere okumalarını öneriyorum.”
– Prof. Zeynep Lale Feridunoğlu